maandag 25 mei 2015

Zoete aardappelchips met Aioli.




Aangezien ik niet beschik over een frituurpan is het altijd een enorm gehannes, die enkele keer dat ik iets wil frituren. 
De truc met het stukje brood ken ik inmiddels, maar is het dan ècht niet te heet of te koud?
Het gevolg is dat ik zelden snacks eet.....wat natuurlijk uitermate gezond is!

Maar…..af en toe kun je daar zo’n ontzettende trek in krijgen…..

Hierbij een andere manier om chips te maken, zonder het temperatuurdilemma.
Je zet de chips op in koude olie, gewoon zo uit de fles.
Tegen de tijd dat de chips er knapperig uit zien zijn ze gaar.
Ik geef toe, het klinkt raar, maar het is de moeite van het proberen waard.

Ik heb het uitgeprobeerd met zoete aardappelchips, die zijn wat droger dan gewone aardappels.
Om er zeker van te zijn dat ze gaar worden heb ik de chips in dunne schijfjes gesneden. 
Chips van aardappels heb ik nog niet op deze manier uitgeprobeerd, maar dat lukt vast ook wel. Als je ze maar goed afdroogt na het in plakjes snijden. Anders krijg je een spetterballet. 

Deze manier van chips bakken scheelt veel tijd, je kunt de hoeveelheid aanpassen naar behoefte èn je hoeft ze  niet 2 keer te bakken! Win-win-win.

Erbij een simpele Aioli:
3 el. (na) mayonaise
1 forse teen knoflook
wat sprietjes peterselie

Klein maken, mengen en je bent helemaal klaar voor je Snack Attack!

O ja, probeer het niet met andere snacks, of met diepvries friet. 
Diepvries heeft echt die hittestoot nodig, anders is de kans op een Drab Drama groot!

Geen opmerkingen: